Umbro ny partner - här är nya matchtröjan

Först att testa den nya matchtröjan från Umbro, Pauline Hammarlund. Foto: TORE LUND Först att testa den nya matchtröjan från Umbro, Pauline Hammarlund. Foto: TORE LUND



Från och med säsongen 2019 kommer Kopparbergs/Göteborg FC att spela Champions League, OBOS Damallsvenskan och Svenska Cupen med matchkläder från Umbro, klubbens nya klädpartner.
Avtalet med Umbro innebär bland annat att spelarna själva kommer att designa matchdräkten till Champions League i höst.

Avtalet sträcker sig över tre år.

– Jättekul! KGFC är i final i Svenska cupen, kom på andra plats i Allsvenskan förra säsongen och spelar i Champions League till hösten. Vi är väldigt glada att få vara med på den spännande resan framöver och är övertygade om att det här bara är början på klubbens framgångar, säger Stefan Danielsen, Brand Manager på Umbro i Sverige.

Samarbetet är del av Umbros hårda satsning på att vara en viktig del av svensk damfotboll och en partner att räkna med både på elitnivå och för breddidrotten.

En spännande del i samarbetet är att spelarna i a-laget tillsammans med föreningen och Umbro kommer att designa de matchkläder som laget skall använda i höstens Champions League.  

– Det ska bli riktigt kul att få vara med i processen att ta fram matchstället, menar spelarna i Kopparbergs/Göteborg FC.

Partnerskapet innebär att Umbro går in som komplett leverantör av matchdräkter, övriga kläder och en del annan utrustning till samtliga lag i Kopparbergs/Göteborg FC:s verksamhet. Avtalet är skrivet på tre år och gäller från den 1 april 2019. 

– Vi är mycket nöjda med att få Umbro som partner. Vid en jämförelse av de olika sportmärkena var Umbro den mest lyhörda leverantören för våra behov och värderingar, säger Peter Bronsman, ordförande i Kopparbergs/Göteborg FC.

Nyhetsarkiv

Länkar

Senaste nyheter