Peter Schramm vill öka intresset kring KGFC

Peter Schramm heter Kopparbergs/Göteborg FCs nye affärsutvecklingschef. En 37-åring som nu kommer att jobba aktivt på marknadssidan samt utveckla de olika affärskoncepten tillsammans med marknadssidan.

- Jag tycker att Kopparbergs/Göteborg FC är en mycket intressant klubb av många anledningar. Känns som en förening som har den genuina klubbkänslan. Sedan ser jag potential att klubben verkligen vill satsa och gå framåt både sportsligt och marknadsmässigt, menar han.

Peter Schramm har sedan 7 år tillbaka jobbat inom eventbranchen och innan dess även som säljare inom sport marketing och evenemang.

Vad är det första du vill göra?

- Ha ha! Det är mycket! Men framförallt lära känna klubben och dess kultur och historik. Sedan vill jag förstås lära känna befintliga partners och utveckla det samarbetet samt lära känna nya partners som jag hoppas kan tillföra klubben mycket. 

Var tycker du klubben står idag och vad vill du utveckla?

- Jag tycker att klubben befinner sig i ett expansivt skede och tillsammans med styrelsen vill ju jag ta det till en ytterligare nivå. Givetvis sportsligt sett med Champions League som ligger närmast framför oss, men även låta den ekonomiska delen växa och på så sätt bli störst i Norden. Det finns så mycket potential i den här klubben.

Hur ska klubben kunna locka ännu mer publik till sina matcher, tror du?

I och med att KGFC har ett starkt varumärke redan så tycker jag att man ska försöka att nå ut till en ännu bredare massa. Det handlar om marknadsföring och det handlar om kringarrangemangen för att på så sätt kunna locka hit publik och visa att Göteborg har ett starkt damfotbollslag.

 

Välkommen till klubben Peter!

Nyhetsarkiv

Länkar

Senaste nyheter